NHG Folders

Sinds 1995 brengt het Nederlands Huisartsen Genootschap patiŽntenfolders uit in de vorm van een rek met 40  folders over veel voorkomende aandoeningen. Het NHG-folderrek hangt ook bij ons in de praktijk. De folders zijn in een heldere en makkelijk leesbare stijl geschreven. De folders zijn ingedeeld in vijf vaste rubrieken. Wat is het? bevat korte informatie over de klacht. Waardoor komt het? geeft uitleg over de reden van ontstaan. Kan het kwaad? geeft aan dat de klacht meestal vanzelf overgaat, met duidelijkheid over de termijn en het verloop, waardoor de patiŽnt vertrouwen krijgt en durft af te wachten. Wat kunt u er zelf aan doen? wil de patiŽnt het vertrouwen te geven dat hij het probleem zelf thuis, zo nodig met wat gemakkelijk uitvoerbare methoden, kan aanpakken. In Wanneer naar de huisarts? wordt helder aangegeven bij welke kenmerken de patiŽnt contact op kan/moet nemen met de huisarts.

De folders worden door het NHG geschreven en bij de tijd gehouden. Door in het onderstaande overzicht een titel te kiezen, komt u uit bij de foldertekst over het desbetreffende onderwerp.
 Aambeien
 Blaasontsteking